|
Post by Abou Hajar on Nov 24, 2017 16:31:26 GMT 1
Vraag: Salamo alijkom is het toegestaan dat vrouwen met schoenen bidden en buite bidden ?
Antwoord: Wa 3alaykoum asalaam wa Ra7matou llaahi wa Barakatouh.
Na3am akhi, het is toegestaan voor een vrouw om buiten te bidden wanneer dat nodig is.
Want anders is het de bedoeling voor vrouwen om hun gebed te verrichten op een zoveel mogelijke verborgen manier ten opzichte van vreemden.
Zo heeft de Profeet vzh Oum Houmayd erop gewezen toen zij Hem vertelde dat zij graag achter Hem bid in de Moskee, Hij vzh zei tegen haar:
(( "ik weet dat je graag achter mij bid, maar jou gebed in jou slaapkamer is beter dan jou gebed in jou living, en jou gebed in jou living is beter dan jou gebed elders in jou huis, en jou gebed in jou huis is beter dan jou gebed in jullie wijk-Moskee, en jou gebed in jullie wijk-Moskee is beter dan jou gebed in mijn Moskee". Oum Houmayd liet vervolgens een gebedsplaats inrichten in het diepst en duisterste plek van haar huis, waar ze haar gebeden verrichte tot zij stierf )).
Overgeleverd bij Ahmed, Ibn Hibaan en Ibn Khouzayma die hem eveneens als Al Albani authentiek verklaarde.
Zoveel is ook duidelijk in het feit dat vrouwen achteraan dienen te bidden wanneer zij naar de Moskee trekken.
Dus wanneer een vrouw genoodzaakt buiten wil bidden, dan dient zij zich hier ook zoveel mogelijk aan te houden.
En als zij toch buiten bid dan is het haar natuurlijk toegestaan om het geschoeid te doen.
Dit omwille van de algemene toestemming en aanbeveling hier omtrent, die geen onderscheid maakt tussen man en vrouw.
Zo en Allaah weet beter.
|
|